زبانشناسی کاربردی
ساخت گفتمانی مهارت نوشتاری تخصصی: مطالعه موردی پیشرفت از نقش غیرحرفه‌ای به مشارکت‌کننده در یک جامعه‌ی گفتمانی

فرزانه دهقان

دوره 10، شماره 2 ، دی 1400، ، صفحه 95-119

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.62987.620

چکیده
  این مطالعه با هدف بررسی پیشرفت از سطح مبتدی به مشارکت‌کننده‌ی دانشگاهی متخصص از دیدگاهی گفتمان-محور انجام شده است. با استفاده از یک طرح تحقیق مقطعی، محققان با پنج دانشجوی فارغ تحصیلات تکمیلی (از کارشناسی ارشد تا دکترا) از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته و بحث های آنلاین در تماس بودند. بر اساس ایده های بینامتنی و جامعه‌ی عمل، نتایج ...  بیشتر